5775, מירצ’ה קנטור בגלריה דביר

Mircea Cantor, 5775 (Part I), 2015, exhibition view - Floor -1 -2

Mircea Cantor, 5775 (Part I), 2015, exhibition view – Floor -1

התערוכה היפה של מירצ’ה קנטור “5775”, המוצגת כעת בגלריה דביר, מקיפה שתי קומות של חללים רחבי ידיים. שתי העבודות הגדולות, והמעניינות יותר בתערוכה, נקראות “זרע” (Seed), והן נעשו ישירות על קירות הגלריה. עבודות נוספות כוללות את מפת העולם ומפת הארץ, מצוירות בעשן שחור; פסל הבונה מודל ארכיטקטוני בסיסי מארבע קופסאות קרטון פשוטות, מוצמדות אחת לשנייה, ובפינותיהן הפנימיות יציקות פירמידות מבטון; וסדרת רישומי חיות קטנים בדיו יפנית.

Mircea Cantor, Zera, 2015, wall drawing made out of dynamite blasting caps, paper, 3.95x13 m

Mircea Cantor, Zera, 2015, wall drawing made out of dynamite blasting caps, paper, 3.95×13 m

בשתי עבודות הקיר “זרע” משתמש קנטור בטכניקה של רישום ומחיקה, הדבקה ושריפה, כדי ליצור מנדלה אינסופית שגבולותיה מוגדרים באופן שרירותי על ידי המרחב. בעבודה אחת עשויים קווי המתאר של המנדלה מחוטים שרופים, ומשובצים בה, באופן ספוראדי, צילומי זירוקס של כף יד אדם. בעבודה השניה רשומים קווי המנדלה בעיפרון חיוור על הקיר ובחלקה הימני דימוי של מח אנושי, מצויר בחוטים שרופים, ובכל צד שלו צילום של כף יד. המנדלה, המתפקדת כסימן לסדר קוסמי אלמותי, הופכת לסורג, וסימני השריפה השחורים של החוטים על כף היד המצולמת, מזכירים לצופה שהדרך לשלמות מיתית רצופה ידיים חרוכות.

Mircea Cantor, Zera, 2015, wall drawing made out of dynamite blasting caps, paper, 3.95x13m-3

Mircea Cantor, Zera, 2015, wall drawing made out of dynamite blasting caps, paper, 3.95×13 m

בחלל השני מוצגים תבליטי חבלים מבטון בלוחות מלבניים. הסכמה של החבלים מציגה תבנית אינסופית, אשר נחתכת באמצעות הבחירה האמנותית בצורה ובגודל של האובייקט. העבודות מדגישות את תום השקיפות באמנות ומערערות על הציפייה למפות, לדעת, ולהבין את “הכול”.

Mircea Cantor, Supposing I could hear that sound. Now, 2015, concrete, 2 shofars, concrete walls 200x123x6 cm -4

Mircea Cantor, Supposing I could hear that sound. Now, 2015, concrete, 2 shofars, concrete walls 200x123x6 cm

Mircea Cantor, Supposing I could hear that sound. Now, 2015, concrete, 2 shofars, concrete walls 200x123x6 cm-7

Mircea Cantor, Supposing I could hear that sound. Now, 2015, concrete, 2 shofars, concrete walls 200x123x6 cm. Detail.

שם התערוכה – 5775 – הוא מנין השנים היהודי לבריאת העולם, והטקסט שמלווה את התערוכה מדבר על השראה של האמן מהתנ”ך. הדימויים והחומרים בהם משתמש קנטור, הם במכוון שחוקים עד זרא ונדמה כי קנטור עוסק בחלקים הבנאליים של תפיסה דתית מול הכוח הבלתי מעורער של המתמטיקה והצורה ההנדסית, ובניסיון המתמשך של האדם לתת למשמעות החיים, סימנים מוחשיים.

זוהי תערוכת יחיד שלישית למירצ’ה קנטור (Mircea Cantor) בגלריה דביר. קנטור הוא יליד רומניה 1977 ומגדיר את עצמו כחי ועובד בעולם. זוכה פרס מרסל דושאן לשנת 2011, עבודתו הוצגה ונרכשה לאוספים בינלאומיים, בין היתר המוזיאון לאמנות מודרנית ניו יורק, מרכז פומפידו, פריס, ומוזיאון ישראל בירושלים.

קישור לאתר של גלריה דביר
קישור לאתר של מירצ’ה קנטור

מירצ’ה קנטור, 5775 (חלק ראשון), גלריה דביר, ראשית חוכמה 14, תל אביב. עד 7.3

פורסם בנוסח דומה במגזין REDESIGN

Advertisements

About hadasyossifon

I am a contemporary art curator and researcher based in Tel Aviv. I collaborate with artists of interdisciplinary media to develop artistic projects and exhibitions within the scope of politics and the world of art.

Your opinion matters

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s