אלונה הרפז I’m not here for your dream

גלריה חזי כהן 06.09.18 – 14.10.18

 בתערוכת היחיד שלה “I’m Not Here For Your Dream” מציגה אלונה הרפז ציורים בצבעי אקריליק וצבעים תעשייתיים זרחניים, בטכניקה וצבעוניות אופייניים ליצירתה המתמשכת בציור.
הרפז עובדת גם במדיומים אחרים, בימים אלה היא מציגה עבודת ניאון במוזיאון חיפה, וסדרת עבודות וידאו בשם “מלח” בתערוכה קבוצתית בהונגריה.

מלאכת הציור, אשר במהותה חוקרת יחסים בין צבעים וצורות בייצוגים בדו מימד, תוך שהיא מבטאת את הקשר שלהם לחוויה האנושית, מספקת הזדמנות נדירה לעסוק בשאלות האלה, והרפז משתמשת במהות הזו ועבודתה מביאה הצעה רעננה ומעניינת, בימינו השבעים מדימויים.

למרות שניתן להגדיר את הציורים כפיגורטיביים במובן שאפשר לזהות בהם דמויות, פרחים, אופנועים וקופים, בולט בהם סיגנון  מובהק, עבודה מופשטת של צבע וצורה אשר מסמנת ומצביעה על מציאות אך אין לה כל כוונה לייצר אשליה של מציאות. הדימויים מכילים איכות כפולה דיאלקטית, על סף להיות רק כתם צבע פלסטי על בד, אך בעלי חיות חידתית קורנת, איכות חייתית גופנית שמציפה רגש מזוקק ותפישה. הטכניקה הזו מצהירה על עצמה שהיא אינה טיפול קלאסי בשכבות צבע שמן ליצירת אשליה תלת מימדית.  הציור מודיע על ויתור זה במכוון מפני שזו לא רק בחירה אסתטית או חומרית, אלא הצהרה על מהות.

הקומפוזיציות מאורגנות כמבטים אידיוסינקראטיים על חלקים שונים בשדה אחד. ייצוגי הטבע מסוגננים בעקביות שמדגישה גם מהלך של עיבוד מלאכותי אבל גם את שורשי מהותם הטבעית. השמש בוערת אך היא גם עיגול אדום שחוזר כמוטיב דקורטיבי, הפרחים הם רקע, כר לדמות, אבל גם פעפוע של תחושה תוססת. בציורים רבים נמצאת במרכז דמות אישה, גופה מסומן בצבע אחיד, ללא כניסה לפרטים. עיני הדמויות, כמו גם אלמנטים טבעיים אחרים בציורים, קורנים בצבע מסנוור, משל הפנימו הדמויות, החיות והצמחים שבציור, מרכיב רעיל שכעת זורח מתוכם.  מהלך מעניין קורה גם בין העבודות לבין עצמן, במעברים בין איכות ביולוגית לאיכות סימבולית או פסיכדלית, כמו למשל בעבודה Attitude שבה ניכר כי הדמות הנשית, נדיה קומנצ’י, היא בת אדם אנושית המחזיקה בובה, ובציור Sunrise גוף האשה הוא בד הקנווס החשוף, והיא מאמצת לחיקה שפן שהוא הגופני.

בעולם החיוני הארוטי שבעבודות, הצורות הקליידוסקופיות, הקרינה הזרחנית והתחושה הפלסטית, הן המהות האורגנית של העכשיו. המלאכותי הופנם במרקם האנושי שאנחנו, ובמקום הזה הטבע מסתכל עלינו, על האדם החדש, הסינטתי.

1554_Alona Harpaz, Attitude ,.2018 ,acrylic and spray on canvas, 90 x 70-ORIG_SIZE

Attitude, 2018 ,acrylic and spray on canvas, 90×70 cm

1555_Alona Harpaz, Frequency watchers , 2018, acrylic and spray on canvas, 100 x 80 cm-ORIG_SIZE

Frequency watchers , 2018, acrylic and spray on canvas, 100 x 80 cm

22ADB3A5-6F55-46A9-9016-FA364725DFCB

Memories ll, 2018, Acrylic and spray on canvas, 165×150 cm

EDBEDBE2-8F2B-4807-A4F0-AF97442E1266

Memories, 2018, Acrylic and spray on cnavas, 90×70 cm

1567_Alona Harpaz, Sunrise, 2014, Acrylic, spray and idustrial paint on canvas, 170x123 cm,

Sunrise, 2014, Acrylic, spray and idustrial paint on canvas, 170×123 cm

Royal, 2014, acrylic and spary on canvas 120x140 cm - Copy

Royal, 2014, acrylic and spary on canvas 120×140 cm

1558_Alona Harpaz, Felica, 2018 ,90X70 cm,acrylic and spray on canvas (2)

Felica, 2018 ,90X70 cm,acrylic and spray on canvas

1565_Alona Harpaz, Time travelers ,2018 ,acrylic and spray on canvas ,90 x 70cm-ORIG_SIZE

Time travelers ,2018 ,acrylic and spray on canvas, 90×70 cm

1557_Alona Harpaz, Crocodile Rosa ,2018,acrylic and spary on canvas, 30 x 30 cm

Crocodile Rosa ,2018,acrylic and spary on canvas, 30×30 cm

1561_Alona Harpaz, Suzuki, 2014, Acrylic, spray and industrial paint on canvas, 140x172 cm $6,000

Suzuki, 2014, Acrylic, spray and industrial paint on canvas, 140×172 cm

 

Advertisements

About hadasyossifon

I am a contemporary art curator and researcher based in Tel Aviv. I collaborate with artists of interdisciplinary media to develop artistic projects and exhibitions within the scope of politics and the world of art.

Your opinion matters

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s